رفتن به محتوای اصلی
x

این پژوهش با همکاری بخش تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه اصفهان و با هدف ارائه مزیت استفاده از ارتعاش پیچشی در مقایسه با ارتعاش عرضی در پایش وضعیت تجهیزات دوار شرکت یاد شده، صورت گرفته است. منظور از ارتعاش عرضی، روش‌های مرسوم اندازه‌گیری به کمک شتاب‌سنج نصب شده بر روی قسمت ثابت ماشین دوار است در حالی که برای اندازه‌گیری ارتعاش پیچشی از نصب سنسور بر روی شفت ورودی یا خروجی سیستم دوار استفاده می شود. ثابت بودن مسیر انتقال ارتعاش از منبع ارتعاش تا محل سنسور که از ایجاد مدولاسیون دامنه اضافی و در نتیجه پیچیده شدن طیف سیگنال جلوگیری به عمل می‌آید، مهم‌ترین مزیت استفاده از روش اندازه‌گیری ارتعاش پیچشی است. تمرکز این پژوهش، تشخیص عیب در چرخ‌دنده بوده است که ساخت یک مجموعه آزمایشگاهی به منظور صحت‌سنجی نتایج حاصل از شبیه‌سازی را به همراه داشته است.

این مجموعه از تجهیزات زیر تشکیل شده است:

gearfault detect

ارتقاء امنیت وب با وف ایرانی